Skrydžiai yra labai sudėtingas procesas – vienu metu pasaulyje kyla daugybė lėktuvų. Kartais net viena skrydžių bendrovė turi po kelis tūkstančius skrydžių per vieną dieną. Natūralu, kad esant tokiai situacijai, oro uostai turi milžiniškus apkrovimus, lėktuvai suka ne vieną tūkstantį skrydžių valandų. Kažkas vienoje ar kitoje vietoje gali sutrikti ir keleiviai patirti nepatogumų ir net nuostolių. Taigi, čia apie tai ką reikėtų daryti jei jūsų skrydis vėluoja ar yra atšauktas, kur kreiptis ir ko galima tikėtis.
Džnai kyla, pavadinkime taip – mažareikšmiai nesklandumai. Omenyje turime tai, kad pavyzdžiui, jums palikus daiktą salone jis yra nerandamas arba lėktuvo personalas nesiima jokių veiksmų, kad pažabotų šalia jūsų sėdintį ir triukšmaujantį keleivį ar įgula jums pasirodo nepakankamai profesionalia dėl kitų priežasčių. Esant tokiems nesklandumams, daugiausiai ką galite padaryti – tai išreikšti savo nuomonę apie personalo darbo kokybę skrydžių bendrovei. Greičiausiai (nors ne visada) gausite atsiprašymą dėl nesklandumų, tačiau labai naivu tikėtis, kad kompanijos, gabenančios milijonus keleivių ir darbuotojams taikančios gana ekstremalias darbo sąlygas, jiems priekaištaus dėl to, kad per mažai šypsojosi ar nesivėlė į konfliktą su keleiviais.
Priekaištų dėl pamestų daiktų skrydžių bendrovės taip pat dažniausiai nepriims, kadangi už savo daiktus jūs atsakote patys. Dingęs bagažas nėra mažareikšmis incidentas, tačiau ir čia keleivių galimybės yra labai ir labai ribotos. Skrydžių bendrovės, sudarydamos su jumis ar jus aptarnaujančia agentūra sutartį beveik visuomet numato atsakomybės ribojimą dėl bagažo. Todėl, jei iš jūsų bagažo kas nors dings arba dings visas lagaminas (o gal net keli), jums tiesiog reikia kliautis kompanijos geranoriškumu, kad ši, atsiradus bagažui, jį parsiųstų jums. Deja, bet dingus bagažui, labai dažnu atveju jis neatsiranda. Retai kada atsiranda ir daiktai, kurie kartais iš jo dingsta. Apie tai, kad pažeidimai už pažeistus daiktus būtų kompensuoti irgi yra ypatingai mažai vilties, todėl, jeigu tik įmanoma – kreipkitės į bendrovę, skrydį aptarnavusį oro uostą ir susitaikykite su galimais nuostoliais, kadangi, kaip jau minėta anksčiau – faktiškai visuomet yra atsakomybės ribojimo punktai dėl tokio tipo nuostolių. O geriausia ką galite padaryti, tai savo bagažą drausti. Įprastai, dingus ar sugadinus bagažą ir gavus patvirtinimą apie tai iš skrydžių bendrovės, draudimo kompanijos be didesnių problemų išmoka kompensacijas už jį.
Atšaukti/vėluojantys skrydžiai. Pastaruoju metu, kuomet atsirado nemažai įmonių, kurios siūlo savo paslaugas gaunant kompensacijas už vėluojančius ar atšauktus skrydžius, padaugėjo ir žmonių, kurie ieško teisybės dėl tokių situacijų. Todėl, prieš skirdami savo laiką tokiems bandymams, turite žinoti kelis svarbius dalykus. Jeigu skrydis vėluoja daugiau negu tris valandas arba buvo atšauktas apskritai, kompensacija gali priklausyti tik tuo atveju, jeigu skrydžio atidėjimas arba atšaukimas buvo sąlygotas komercinių priežasčių. Komercinėmis priežastimis yra laikomi bendrovių verslo sprendimai – perdėlioti tvarkaraščius arba atšaukti maršrutą ar konkretų skrydį. Esant tokioms priežastims, keleiviai gali pretenduoti į kompensacijas, numatytas joms skirtame Europos Komisijos reglamente. Apibendrinant, į kompensaciją jūs pretenduojate tuomet, kuomet yra iš anksto pakeičiamas skrydžio laikas arba skrydis yra atšaukiamas naikinant maršrutą ar koreguojant skrydžių grafiką.
Kai yra aplinkybės, kurios nepriklauso nuo skrydžių bendrovės – skrydžių bendrovė tiesiog privalo jums suteikti maisto ir gėrimų (arba kompensuoti šias išlaidas), pasirūpinti (jei to reikia) jūsų nakvyne ir surasti būdą jus nugabenti į tą patį ar artimiausią oro uostą. Reikia atminti, kad darbuotojų streikai, lėktuvų gėdimai, oro sąlygos ir pan. veiksniai yra aplinkybės, kurios nuo skrydžių bendrovių nepriklauso, o tai reiškia, kad ir papildomos kompensacijos jums taip pat nepriklauso.