PIGIŲ SKRYDŽIŲ BENDROVĖS

Pigių skrydžių bendrovės skiriasi nuo taip vadinamųjų brangių skrydžių bendrovių savo verslo principu, todėl keleiviams gali pasiūlyti skrydžius gerokai pigiau nei kito tipo bendrovės. Šis verslo modelis buvo atsivežtas iš Jungtinių Amerikos Valstijų ir vidinių skrydžių bendrovių, o tiksliau iš kompanijos „Southwest“ jį nukopijavo kompanija „Ryanair“, kuriai pritaikius šį modelį prasidėjo nepaprastai spartus kompanijos augimas. Po jos sėkmės jau kompaniją „Ryanair“ ėmė kopijuoti kitos Europos aviacijos įmonės pradėdamos naują verslą ar pertvarkydamos esamą verslą tam, kad galėtų būti pigių skrydžių bendrovėmis.

Iš esmės pigių skrydžių bendrovių galimybė siūlyti pigius skrydžius atsiranda dėl to, kad jų lėktuvų salonai yra įrengiami taip, kad juose tilptų kuo didesnis skaičius keleivių. Taigi – daugiau keleivių, daugiau pajamų iš vieno reiso. Taip pat, skirtingai nei taip vadinamos brangiosios skrydžių bendrovės, pigios skrydžių bendrovės parduoda „nuogus bilietus“, kitaip tariant – bilietas parduodamas su minimaliomis paslaugomis, o bendrovės mažesnes pajamas iš bilietų pardavimų kompensuoja parduodamos papildomas paslaugas, kurios brangesniuose bilietuose būna nemokamos arba sugalvoja papildomų verčių, kurias gali įsigyti keleiviai. Galiausiai pigių skrydžių bendrovės savo maršrutams renkasi ne pačius didžiausius, o ir brangiausius oro uostus, o dažnu atveju pagalbinius, kuriuose kilti ir leistis šioms bendrovėms yra gerokai pigiau. Sudėjus visus šiuos niuansus į vieną – keleiviai gali gauti bilietus labai patraukliomis kainomis.

Nors pigūs skrydžiai yra labai patraukli paslauga, visgi pigių skrydžių bendrovių pasiūlymai turi ir kabliukų, kurie šiuos skrydžius padaro ne tokiais patraukliais. Pirmiausia, pigių skrydžių bendrovės savo taisyklėse yra numačiusi, kad perkant bilietus jų atšaukti faktiškai nėra įmanoma. Kadangi juos perkant atskirai nėra įskaičiuojami oro uosto mokesčiai, todėl galimybių atgauti pinigus ar bent dalį jų, pasikeitus kelionės planams, beveik nėra. Tiesa, kai kurios kompanijos siūlo atšaukimo galimybę su didelėmis baudomis (pvz. Wizzair), tačiau toks atšaukimas apsimoka tik ypač brangiems bilietams, kadangi atšaukimo mokesčiai būna išties reikšmingi.

Taip pat pigios skrydžių bendroves savo paslaugas apmokestina išties brangiai. Papildomų paslaugų yra daugybė, jos nepigios ir dėl kai kurių jų gali rimtai nukentėti kelionė ir planai. Pavyzdžiui, pigiose skrydžių bendrovėse yra ganėtinai brangus bagažas, nors lėktuve nėra klasių, tačiau vietos yra perkamos ir neretai kainuoja nepigiai.

Didžiausios pigių skrydžių bendrovės Europoje

Ryanair – be jokios abejonės didžiausia ir galingiausia pigių skrydžių bendrovė Europoje. Ir ne tik tarp pigių skrydžių bendrovių. Airijoje įkurta bendrovė pervežamais keleivių skaičiais jau lenkia tokius gigantus kaip „Lufhansa“ ar „Air France – KLM“. 1984 metais Airijoje įkurta bendrovė turi 368 lėktuvus ir skraido tarp 239 oro uostų ir paskutiniais metais pervežė daugiau nei 152 milijonus keleivių.

Wizzair – antra pagal populiarumą tarp lietuvių yra Vengrijos pigių skrydžių bendrovė Wizzair, siūlanti daugybę skrydžių iš Lietuvos. Kompaniją savo veiklą pradėjo tik 2003 metais ir iškart ėmė orientuotis į ne tokį turtingą Centrinės ir Rytų Europos regioną, kurį didžiosios jau veikiančios pigių skrydžių bendrovės buvo užmiršusios. Wizzair siūlydami puikios kokybės paslaugas už rytų Europiečiams prieinamas kainas greitai užkariavo jų pasitikėjimą.

Norwegian yra Norvegijos pigių skrydžių bendrovė, kuri išsiskiria tuo, kad vykdo skrydžius ne tik Europoje, bet savo klientams siūlo galimybe pigiai skristi į tolimus reisus tokius kaip Jungtinės Amerikos Valstijos, Azija ir kt. Pradėjusi nuo vidinių skrydžių Skandinavijoje ir greitai susidūrusi su Skandinavijos milžino SAS spaudimu, kompanija iš vietinių skrydžių bendrovės pakeitė kryptį į pigių skrydžių bendrovė ir pradėjo didelį augimą. Tiesa, pastaruoju metu kompanija pakeitė kryptį ir iš augimo, nutarė koncentruotis į investicijų grąžą.

Airbaltic – kaimyninės Latvijos pigių skrydžių bendrovė. Tai nėra tipinė pigių skrydžių bendrovė, greičiau hibridas tarp pigių skrydžių ir standartinės brangesnės skrydžių bendrovės. Airbaltic bilietai yra pigesni nei didžiųjų ir brangių bendrovių, ji yra IATA organizacijos narė, bet kiek brangesni nei kitų pigių skrydžių bendrovių.

easyJet – britų pigių skrydžių bendrovė labiausiai orientuota į Jungtinės Karalystės ir Vakarų Europos rinkas. Siūlo skrydžius tarp 30 šalių ir turi apie 1000 maršrutų vietiniais ir tarptautiniais skrydžiais. Pagrindinė kompanijos bazė yra Londono Lutono oro uoste.

Vueling yra Ispanijos pigių skrydžių bendrovė, siūlanti apie 100 maršrutų tarp įvairių Europos, Afrikos ir Azijos šalių. Ši kompanija, kaip ir Norvegian yra patraukli tuo, kad jos pagalba galima pasiekti ir tolimesnius taškus ganėtinai pigiai.

Pigių skrydžių bendrovių privalumai

  • Pigūs lėktuvų bilietai
  • Didelis maršrutų kiekis

Pigių skrydžių bendrovių trūkumai

  • Neatšaukiami bilietai
  • Dažnu atveju skraido tarp pagalbinių oro uostų (papildomi kaštai kelionei į miestą)
  • Brangios papildomos paslaugos

Pigūs skrydžiai yra geras pasirinkimas dėl savo kainos. Naudojantis pigių skrydžių bendrovių paslaugomis galima pasiekti daugybę svarbių miestų ir kurortų už ypatingai gerą kainą. O kainos tarp tokių bilietų ir brangių skrydžių bendrovių pasiūlymų yra kelis ar net dešimtis kartų. Taigi, kainų aspektas yra tikrai svarbus, o pats skrydis iš esmės nesiskiria, ypač skraidant netolimus atstumus, o skrydis iki bet kurio Europos taško nėra laikytinas labai jau ilgu. Šie skrydžiai yra ypatingai patogūs ir geri tiems, kurie sugeba keliauti su mažesniu kiekiu bagažo ir neturi didelio komforto poreikio skrydžio metu. Visgi, renkantis šiuos skrydžius, reikia ne tik pasirengti ir talpinti daiktus į kuo mažesnį kiekį bagažo, bet ir gerai planuotis savo laiką, nes atšaukimo galimybių čia nebus.

pigių skrydžių bendrovės